Harmonogram projektu
Září: „O pejskovi a kočičce, jak si myli podlahu“
September: „O psíčkovi a mačičke, ako si umývali dlážku“
Hlavní cíl a výstup: seznámení s partnerskou školou, webová prezentace projektu, plyšový kamarád a jeho deníček, anketa, čtení a povídání si o příběhu, logo projektu, péče o domácnost, ergoterapie, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
čtení a sledování příběhu na DVD a na internetu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, práce na PC, seznámení se s příběhem |
logo projektu |
namalování obrázků (pejsek a kočička -jedna škola maluje pejska, druhá kočičku - partnerské školy vyberou hlasováním ve škole vždy jednoho vítěze - z vítězných obrázků vznikne jedno společné logo projektu - září/říjen) |
logo projektu, výstava obrázků ve škole, prezentace projektu rodičům, hlasování, fotogalerie |
webová prezentace projektu |
oba partneři vytvoří společně webovou prezentaci projektu (využijí službu Webnode, celosvětovou síť Facebook a nástroj Twinblog) |
webová prezentace projektu – internetová stránka projektu, prezentace na Facebooku a Twinblogu, spolupráce obou partnerů |
plyšový pejsek a kočička |
každá partnerská škola má svoji plyšovou postavičku, o kterou se stará vždy po dobu jednoho týdne vybraný žák – na konci týdne zaznamená sám, nebo s pomocí rodičů, či učitele do deníčku, co společně zajímavého zažili, tento deníček sám na začátku týdne předá svému kamarádovi ve škole (září 2011 – červen 2012) |
deníček, fotogalerie |
péče o domácnost |
vyprávění o tom, jak doma pomáháme; hygiena a BOZP |
uklízení třídy, areálu školy, fotogalerie |
anketa – „Jméno pro pejska a kočičku“ |
žáci z obou partnerských škol vyberou pomocí internetové ankety jméno pro pejska či kočičku |
práce na PC, internetová anketa – jméno pro pejska a kočičku |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (DANETA) |
ergoterapie, fotogalerie |
Říjen: „Jak pejsek s kočičkou slavili 28. říjen“
Október: „Ako psíček s mačičkou oslavovali 28. október“
Hlavní cíl a výstup: prapor projektu, oslava 28. října, seznámení se s partnerskou zemí – historie a současnost, powerpointová prezentace, výstava, snoezelen, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, seznámení se s příběhem |
prapor projektu |
namalování praporu projektu - školy vytvoří výstavu a vyberou společně jeden vítězný prapor |
prapor projektu, výstava obrázků ve škole, fotogalerie |
oslava 28. října |
povídání si o České a Slovenské republice, o společné historii, o současnosti – vyhledávání informací o partnerské zemi na internetu, v literatuře apod., vytvoření powerpointové prezentace o České, resp. Slovenské republice |
práce na PC, powerpointová prezentace, fotogalerie |
relaxace ve snoezelenu |
relaxace ve snoezelenu a ukázka dalších terapií využitých v multisenzorickém prostředí snoezelen |
fotogalerie |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (LEVICE) |
snoezelen, fotogalerie |
Listopad: „Jak hráli divadlo a na Mikuláše co bylo“
November: „Ako hrali divadlo a čo bolo na Mikuláša“
Hlavní cíl a výstup: jednoduchý Česko-slovensko-anglický ilustrovaný slovníček, péče o zvířátka, návštěva prodejny se zvířaty, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování, práce na PC, rozvoj jazykových dovedností (anglický jazyk), nácvik divadelního představení, zooterapie – canisterapie, felinoterapie, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, seznámení se s příběhem |
péče o zvířátka |
povídání o tom, jak se mají děti chovat ke zvířatům a jak se starat o domácí zvíře (pes, kočka) – např. během canisterapie či při návštěvě partnerských prodejen |
péče o zvířátka, fotogalerie |
návštěva prodejny se zvířaty |
návštěva partnerské prodejny |
fotogalerie |
Česko–slovensko–anglický slovníček |
Česko–slovensko–anglický slovníček doplněný namalovanými obrázky zvířat – partnerské školy si vyberou zvířata, která během výtvarné výchovy nakreslí, tyto obrázky o hodinách ICT naskenují a zašlou partnerské škole, v hodinách anglického jazyka přeloží názvy zvířat z češtiny, resp. slovenštiny do angličtiny a v hodinách ICT nebo na zájmovém kroužku ICT vytvoří společně powerpointovou prezentaci |
Česko–slovensko–anglický slovníček (powerpointová prezentace; práce na PC, práce na interaktivní tabuli, rozvoj jazykových dovedností), fotogalerie |
Nový příběh o pejskovi a kočičce |
jedna škola napíše ve Wordu krátký text společného příběhu a pošle ho e-mailem partnerské škole (obě školy vždy jednou za měsíc) – na konci projektu tak vznikne nový a společný příběh (listopad 2011 – červen 2012) |
práce na PC, rozvoj jazykových dovedností - Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování |
příprava divadla |
žáci si připraví krátké divadelní představení a např. na školní vánoční besídce ho zahrají rodičům |
nácvik a příprava divadla, fotogalerie |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (DANETA) |
zooterapie – canisterapie, felinoterapie; fotogalerie |
Prosinec: „Jak to bylo na Vánoce“
December: „Ako to bolo na Vianoce“
Hlavní cíl a výstup: divadelní představení, vánoční pohlednice, Mikuláš, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování, videozáznam, dramaterapie, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, seznámení se s příběhem |
Mikuláš |
povídání si o Mikuláši, zpívání písniček a říkanek, poslech písní z internetu |
fotogalerie |
vánoční pohlednice |
namalování vánoční pohlednice a zaslání partnerské škole |
vánoční pohlednice, výstava pohlednic partnerské školy ve škole, fotogalerie |
divadelní představení |
divadelní představení během Vánoční besídky |
videozáznam, fotogalerie |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (LEVICE) |
dramaterapie, fotogalerie, videozáznam |
Leden: „ O klucích z Domažlic“
Január: „ O chlapcoch z Trenčína“
Hlavní cíl a výstup: představení svého města, výstava, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování, powerpointová prezentace, arteterapie, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, seznámení se s příběhem |
výstava „Jaký jsem…“ |
namalování obrázku na téma „Jaký jsem…“ – žáci namalují sebe, zaslání obrázků partnerské škole |
výstava, fotogalerie |
soutěž ve skládání puzzle |
žáci obou partnerských škol soutěží ve skládání puzzle na čas - budou vytvořeny dvě puzzle z fotografií zapojených žáků o různých úrovních (využití Jigsaw Planet) - vyhodnocení soutěže v rámci obou škol |
puzzle, soutěž, práce na PC, práce na interaktivní tabuli, fotogalerie |
představení svého města |
představení svého města, vyhledání informací a fotografií na internetu - zaslání powerpointové prezentace partnerské škole |
powerpointová prezentace, práce na PC, práce s internetem |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (DANETA) |
arteterapie, fotogalerie |
Únor: „ O pejskovi a kočičce, jak psali psaní děvčatům do Nymburka“
Február: „ O psíčkovi a mačičke, ako písali list dievčatám do Ružomberka“
Hlavní cíl a výstup: dopis partnerské škole, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování, práce na PC - internet, práce na interaktivní tabuli, terapie hrou, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, seznámení se s příběhem |
oprava dopisu |
oprava dopisu, který psali pejsek a kočička - zaslání opraveného dopisu partnerské škole |
opravený dopis, fotogalerie |
dopis partnerské škole |
partnerské školy si navzájem poštou vymění krátký dopis – psaní dopisu, jak poslat dopis, návštěva pošty apod. |
dopis partnerské škole, fotogalerie |
práce s mapou na internetu |
najít partnerská města na internetu, najít město Nymburk apod. |
práce na PC, práce na interaktivní tabuli, práce na internetu, fotogalerie |
stavění sněhuláků – zimní hry |
žáci postaví na školní zahradě sněhuláka,další sportovní aktivity na školní zahradě - sáňkování, bobování apod. |
sněhulák, fotogalerie |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (LEVICE) |
terapie hrou, fotogalerie |
Březen: „O pyšné noční košilce“
Marec: „O pyšnej nočnej košieľke“
Hlavní cíl a výstup: košilka, zdravý životní styl, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování, ilustrace příběhu, práce na PC, návštěva knihovny, zapojení rodičů do projektu, výstava oblíbených dětských knih, biblioterapie, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu a sledování příběhu na DVD a na internetu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, práce na PC, seznámení se s příběhem |
návštěva knihovny |
žáci navštíví v rámci výuky knihovnu, kde se seznámí s jejím provozem apod. |
fotogalerie |
Nový příběh na pokračování a kreslení ilustrací k textům partnerské školy |
jedna škola napíše ve Wordu krátký text společného příběhu a pošle ho e-mailem partnerské škole – minimálně 4x za měsíc březen, k napsanému textu žáci z druhé partnerské školy nakreslí v hodinách výtvarné výchovy ilustraci - zveřejnění příběhu na webové prezentaci projektu |
Nový příběh na pokračování, práce na PC, ilustrace příběhu, fotogalerie |
zapojení rodičů do projektu |
zapojení rodičů do projektu – rodiče budou pozváni do školy, kde budou seznámeni s projektem a v rámci výuky přečtou žákům vybranou pohádku, povídku, básničky apod. |
zapojení rodičů do projektu, fotogalerie |
výstava oblíbených dětských knih |
žáci obou partnerských škol přinesou do školy své oblíbené knihy – z knih bude vytvořena výstava oblíbených dětských knih |
výstava, fotogalerie |
zdravý životní styl |
péče o vlastní zdraví; základy první pomoci - jak postupovat při zranění, nemoci apod. – přednáška Českého či Slovenského Červeného kříže |
přednáška na téma zdravý životní styl nebo základy první pomoci, fotogalerie |
košilka |
namalování, vybarvení nebo vyzdobení látkové, či papírové košilky, či batikování triček - zaslání košilky partnerské škole |
košilka, fotogalerie |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (DANETA) |
biblioterapie |
Duben: „Jak si pejsek roztrhl kalhoty“
Apríl: „Ako si psíček roztrhal nohavice“
Hlavní cíl a výstup: ilustrace oblíbené knihy, slunečník pro kočičku, práce na PC, péče o domácnost (domácí práce – vyšívání, šití), příroda kolem nás, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování, příručka o zvířatech, animoterapie – hipoterapie, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu a sledování příběhu na DVD a na internetu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, práce na PC, seznámení se s příběhem |
Mezinárodní den dětské knihy (2. dubna) |
ilustrace oblíbené dětské knihy, vytvoření pohádkového domečku |
ilustrace, výstava, fotogalerie |
péče o domácnost |
vyšívání, šití, zašívání na téma příběhu |
vyšívání, šití, zašívání (fotogalerie) |
výlet do okolí školy |
jarní příroda - les, pozorování zvířat v přírodě – práce s fotoaparátem (žáci nafotí vycházku, jarní přírodu) |
fotogalerie |
návštěva partnerské prodejny |
žáci navštíví v rámci výuky partnerskou ZOO prodejnu |
fotogalerie |
příručky - Péče o pejska a Péče o kočičku |
Česká škola vypracuje příručku o psech, Slovenská škola o kočkách (příručka bude obsahovat informace o vybraných zvířatech: péče o zvíře, strava, výchova, obrázky apod.) - obě partnerské školy si příručky vzájemně vymění |
fotogalerie, příručky |
slunečník pro kočičku |
žáci nakreslí či jiným způsobem vytvoří slunečník pro kočičku |
slunečník pro kočičku, fotogalerie |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (LEVICE) |
animoterapie - hipoterapie |
Květen: „Jak našli panenku, která tence plakala“
Máj: „Ako našli bábiku, ktorá tíško plakala“
Hlavní cíl a výstup: panenka z vlny, výstava, sportovní den, oslava Dne matek, origami, videokonference, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování, fyzioterapie, deníček, fotogalerie
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení příběhu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, seznámení se s příběhem |
panenka z vlny |
žáci vytvoří panenku z vlny |
panenka z vlny, fotogalerie |
výstava oblíbených dětských hraček |
žáci obou partnerských škol přinesou do školy své oblíbené hračky – z hraček bude vytvořena výstava oblíbených dětských hraček |
výstava, fotogalerie |
Den matek |
výroba přáníček pro maminky - partnerské školy si přáníčka vymění prostřednictvím pošty |
přáníčka pro maminky, fotogalerie |
origami – pejsek a kočička |
tvoření a skládání z papíru – origami (pejsek a kočička) |
origami, fotogalerie |
videokonference |
videokonference partnerských škol |
videokonference, fotogalerie |
sportovní den |
sportovní aktivity ve škole |
sportovní den, fotogalerie |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (DANETA) |
fyzioterapie – aquaterapie, hydroterapie, trampoterapie, bazální stimulace apod. |
Červen: „Jak si pejsek s kočičkou dělali k svátku dort“
Jún: „Ako si psíček s mačičkou piekli k sviatku tortu“
Hlavní cíl a výstup: dort, oslava Dne dětí, výstava, Nový příběh o pejskovi a kočičce na pokračování – dokončení, fotogalerie, powerpointová prezentace, vyhodnocení a zakončení projektu
AKTIVITA | POPIS AKTIVITY | OČEKÁVANÝ VÝSLEDEK |
čtení a povídání si o příběhu |
přečtení a sledování příběhu na DVD a na internetu |
rozvoj čtenářské gramotnosti, práce na PC, seznámení se s příběhem |
příprava dortu |
příprava dortu k oslavě Dne dětí |
dort, fotogalerie |
dokončení Nového příběhu na pokračování |
dokončení příběhu na pokračování |
práce na PC, Nový příběh... |
Nový příběh… |
konečné sestavení a vytištění Nového příběhu… |
Nový příběh - kniha |
terapie |
jeden z partnerů vytvoří materiál o vybrané terapii (LEVICE) |
muzikoterapie |
exkurze |
Malé Svatoňovice (Muzeum bratří Čapků) – česká škola předá v muzeu společně napsaný a ilustrovaný "Nový příběh o pejskovi a kočičce" |
exkurze, fotogalerie |
vyhodnocení projektu, výstava |
vyhodnocení projektu, evaluace |
vyhodnocení projektu, závěrečná výstava |